Just keep swimming ...

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Som normalny?

.. alebo o nasej obmedzenosti a mojej debilite ... (vyberte vyhovujuci pocaet vyrazov z predoslej vety)
  Som normalny? Alebo len uzavrety do sveta, ktoremu vonkoncom nerozumiem a pytam sa, naco vlastne takto zijem. Ze hram divadielko svojho zivote podla kodexu zivota, ktory kazdy clovek povazuje za samozrejmost. Ze svet okolo mna plynie a ja nedokazem postrehnut ci bna vychod, zapad alebo nebodaj teplych krajin. Som obmedzeny vlastnou existenciou na tomto svete, kde ma nikto nechape, pre nikoho nic neznamenam a ti, ktori mi vravia ze to nie je pravda sa ruhaju mojmu presvedceniu.
  V skutocnosti tento svet je vykonstruovany, postaveny na nezmyselnej skrobenosti, konvenciach a zvykoch, ktore nas drzia tam kde sme. Neraz sa seba pytam, ci sa este stale dokazem spravat "normalne" alebo ci som uz prekrocil prah - i ked len pomyselny - a sklanam sa nad priepastou mojej hlbokej, prazdej, temnej duse a prosim o pomoc. O pomoc niekoho kto by ma do nej sotil a ukoncil tuto nezmyselnu dilemu.
  Nie som "normalny". Ved keby som bol, tak by ma nikdy nenapadli taketo bohoruhacske myslienky o vlastnej existencii. Nikdy by som nebol pomyslel ze tento svet v skutocnosti nie je taky aky sa zda byt. Nikdy by som nebol prisiel na to, ze vsetky tie lzi a klamstva na ktorych tento svet stoji nemaju racionalny zaklad. Ze jediny pilier "normalnosti" som tu vlastne ja. Ze JA jediny som normalny. Normalny v zmysle obmedzenosti tohoto sveta, jeho neskonalej obmedzenosti na to, co sa da pochopit rozumom. Sprostym ludskym rozumom ktory nedokze pochopit ze na tomto svete je viac nez to co sa da VIDIET, CITIT, POCUT alebo NAHMATAT.
  Ze na tomto svete je nieco co my "normalni" ludia nikdy nepochopime. Je to nasa obmedzenost ktoru si nechceme priznat, nase pokrytectvo, nase sebectvo. Za kazdym len JA, JA, JA ... Preco je kazdy obmedzeny len na seba! Preco sme ako zaprah koni s klapkami na ociach, ktore nam nedovolia pozerat sa na svet ako chceme?
  Nedokazeme spojit sny a realitu. Nedokazeme si predstavit ze sen by sa stal realitou a realita snom. Ved kazde rano sa budime do reality a chodime snivat do sna. Preco nemozeme snivat v realite a vstavat do sna? Preco je tento svet aky je ...

  Naschval som dal uvod na koniec aby ste si mohli urobit zaver akykolvek pred tym, ako sa dozviete preco tento nenormalny monolog. Zistil som ze za 10 minut dokazu pocity vychladnut do takej miery ze je velmi tazke ich pozbierat a vytvorit z nich kompaktny celok. Dnes som bol v divadle na jednej avantgardnej hre Rozum. Ked som vysiel pred budovu divadla, nedokazal som povedat ani slovo, ruky sa mi klepali a v ociach som mal slzy. Bolo to asi prve predstavenie, ktore uplne dokonale odrazalo moje vnutro. Moje rozharane, nepochopitelne vnutro.
  Citil som sa taky zbytocny na tomto svete. V skutocnosti som v tomto svete v tych minutach ani nebol. Iba moja telesna schranka vykonavala neurcity pohyb smerom domov. No moj rozum, moja mysel, ostala kdesi na dne preipaste a nevedela ako sa dostat von. Stratila vsetky iluzie. No v tom, v tom nekonecne dlhom okamihu, som si vytvoril vlastny svet, bez obmedzeni, bez pravidiel, zakonov. V mojej mysli. Kde som bol panom vsetkeho a aj svojim poddanym. Bol to MOJ svet, moj a nikoho ineho ...

  Mozno si poviete ze som debil, nemam zmysel pre skutocnost, neviem pisat, som buzna alebo uverejnujem taketo braky pod svojim menom. A viete co? Mam vas vsetkych na haku, uz nezijem vo svete, kde ludom zalezi na nazore inych, kde si ludia ublizuju koli somarinam a malichernostiam. Nie. Nezijem tu, a uz tu ani zit nebudem. Svet je skola obmedzenosti, ktory ta nenauci nic iba ako byt IN alebo ako zapadnut. Je mi 4 co si o mne myslite, mam vlastny svet. Svet, kde na otazku "Som normalny?" v klude odpoviem "Som to JA".

Uvahy, Fejtony, ... | stály odkaz

Komentáre

  1. to divadlo dokázalo to čo malo
    oslovilo diváka :) mne pripadalo až príliš ako naškrobená paródia ale aj mňa oslovilo a normálny sme všetci .. žijeme na plytčine a snívame o hĺbkach duše, žitia, lásky, umierania, duší a podobného shity okolo toho .. sme banda zúfalcov nič viac takisto ako ten doktor, ktorý uviedol samého seba do šialenstva .. spravil to len zo zúfalosti z ničoho iného .. toť všechno howg :D)
    publikované: 02.10.2007 22:28:07 | autor: pihoslav (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. No..
    :) Mmm, moj prvy komentar na Tvojom blogu...
    K veci.
    Nesuhlasim celkom s Pihom, ze sme vsetci normalni,pretoze definujte mi niekto slovo "normlany". Aky je to normalny? Nevymykajuci sa priemeru, teda vsedny? Lenze istym sposobom taky nie je nik, lebo keby sme velmi chceli, na kazdom najdeme nieco jedinecne. Z tohto uhla pohladu sme vsetci nevsedni, v dnesnom jazyku blazni. Vacsi alebo mensi. Kolko ludi ma psychicke vady a ani o tom nik nevie, ani oni sami a mozno prave ich povazujeme za tych najnormalnejsich.

    Tak a teraz k clanku. Ak si myslis,ze pre nikoho nic neznamenas, nevyplyva z toho, ze Tvoj usudok je spravny. Sam dobre vies,ze niekedy nas nieco zaslepuje a mnoho ludi nedava najavo vsetko, co k cloveku prechovava. Ano, ako mnohi i ja poznam pocit, ze nam nik nerozumie. Vysvetlenia mozu byt zcista jasna tri.
    1. Bud nam skutocne nik nerozumie, ajked sa snazime, aby nam ludia rozumeli.
    2. Podvedome nechceme, aby nam ludia rozumeli.
    3. Obklopujeme sa ludmi, u ktorych porozumenie nemozme najst, ci uz z prilisnej odlisnosti povah alebo inteligencnej odlisnosti.

    "Preco je kazdy obmedzeny len na seba!" Odpovedi moze byt mnoho, za jednu z nich mozme povazovat tuto: lebo clovek je uz zvyknuty bojovat sam za seba, nie kolektivne, boji sa zriekat veci pre druhych koli myslienke, ze bude musiet odist a mnoho veci mu pretecie pomedzi prsty (takze ide o strach) tak, ako cas, prilis si uvedomuje svoju pominutelnost takymto sposobom, co ho nuti byt chamtivym a vies, co dokaze ludska nenasytnost: kto nieco ma, chce viac, a viac, lebo ludom veci zovsedneju a chcu byt vyssie a vyssie. Koli comu? To nik presne nevie, istym sposobom zivot zmysel nema.

    "Preco sme ako zaprah koni s klapkami na ociach, ktore nam nedovolia pozerat sa na svet ako chceme?" Pretoze su ludia, ktorym to takto vyhovuje. Ludstvo je rieka, co sa vali korytom bez ohladu na to, ci sa to nepaci 100 alebo 2000 kvapkam, ktore z rieky ajtak uniknut nemozu a taktiez nemaju silu zmenit jej prud, ktory tvori prevazny pocet kvapiek vody. Mozme sa na svet pozerat ako chceme, no musime potom ratat s tym,ze je to len nas pohlad a veci mozu byt inak.
    Keby bol svet ako nase sny, nemohli by sme snivat, mal by si vsetko po com tuzis a mozno by si sa z toho radoval, no ver mi, casom by to stratilo svoju prvotnu hodnotu. Nie, clovek musi bojovat, cim tvrdsi je boj, tym viac si vazi vyhru, no je potrebne zvazit, aky sen chceme premenit na realitu.
    Myslim,ze je velmi dobre, ze Ti nezalezi na nazoroch ostatnych. Tym nehovorim,ze nie je dobre ich vypocut. Dolezite je, co si myslis ty a ludia, ktorym doverujes, ktori su Ti blizki :)
    Prepac za pravopisne chyby, som uz unavena. To je vsetko. Este toto na koniec: Vzdy je niekto, kto sa ma horsie ako my....... a v skutocnosti nikdy nie sme sami, mozno len po stranke fyzickej ano.
    publikované: 02.10.2007 23:20:56 | autor: Vera (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Moj nazor...
    ...je ze sa snazim aby mi ludia porozumeli ale nikto ma nechape spravne. Kezdy vidi iba cast pravdy. Ludia maju strach z toho ze nevidia zmysel v zivote a ak mam pravdu povedat ja som ho zatial tiez nenasiel. Teda mozno lepsie povedane nasiel a startil.
    ...je takisto, ze jedinec alebo hrstka ludi proste nedokze zmenit tok rieky aj ked sa vsetkymi silami bude snazit. V tom s tebou suhlasim. Ale uniknut mozu, no je to vlastny svet, mimo rieky kde su sami so sebou.
    ...takisto je ze nezalezi na nazoroch ludi na teba. Zi si ako chces ale tu sa naskyta problem. Niektori ludia ti nemusia dovolit zit si po svojom. Nevravim ze mi nezalezi na blizkych ale niekedy mi vseci ludia pripadaju, ako by som ich v zivote nevidel. Ako by som sa s nimi prvykrat stretol. A neviem cim to je a to ma na tom najviac desi.
    A na zaver k tym snom. Nemyslel som to tak aby sa sen stal realitou ale aby sme zili vo vlastnom svete. Vo vlastnom svete kde sme sice "boli panom vsetkeho" ale aj "svojim poddanym". Svet kde vieme ze dokazeme vsetko ale musime za to bojovat. Kde este existuje nadej, ktoru niekedy v tomto svete nenachadzame.
    publikované: 03.10.2007 07:34:31 | autor: teafoos (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. ...
    tvoj clanok ma posunul dalej...dakujem
    publikované: 03.10.2007 15:13:50 | autor: tete (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. preháňaš to s EMOtívnosťou a werča sa nemení
    všetci sme také malé kôpky nešťastia každá z nás sa kozmetickými vecami líši .. veď aj Sídharthá zastával názor že v živote neexistuje šťastie ale len nekonečné tríznenie a šťastie a spokojnosť je len ilúzia.. a mal pravdu chlapák jeden! Ale neni to dôvod hneď sa hádzať pod vlak prečo aj? Treba žiť tento život ďaľších ešte budú spústy príp. jeden väčšný .. ŽI! riaď sa svedomíma srdcom a konaj aby si TY bol šťastný a aj ľuďia okolo teba. Nenechaj sa rozhádzať egoizmom davu ten je vrodený, ty sa správaj ako najlepšie vieš aby si to nakoniec neľutoval a kúsok ilúzie zvanej šťastie sa na teba hádam nalepí... príp. ak konvertuješ na islám a odpáliš sa v dákej skôlke pôjdeš do moslimského neba a budú ťa celú väčšnosť uspokojovať krásne panny :D) .. ale vážne nestresuj sa zo strát a vecí, ktoré ti teraz chýbajú. Skús sa využiť to čo máš teraz a uži si to a užívaj si v medziach morálky kresťanskej, hinduistickej, judaistickej alebo akej len chceš .. len sa usmej a ži .. ži svoju kôpku nešťastia .. + bodaj by som ťa chápal keď o tebe viem viac od cudzích ako od teba :D)
    publikované: 03.10.2007 15:53:24 | autor: pihuškov druhý výstup (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. ....
    skoda, ze som to divadlo nevidela..ale zda sa mi ze pri pisani tohto clanku si mal podobny stav ako ked som ja pisala na blog o tej mojej nenormalnosti :)
    publikované: 03.10.2007 17:14:18 | autor: Lilith (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Asi nebudem veľmi invenčný...
    ale s Verkou súhlasím.
    Zároveň súhlasim s každým zúčasteným, i keď... ale to je iba i keď; dôležité je, že o jednostrannosti názoru sa tu hovorilo, tak prečo si ďalší vytvárať a radšej nehľadáme kompromis?

    Mno inak nebol som v divadlne, preto sa z veľkej časti neviem vžiť s vami, ale je to proste tak, že sa mi ani jedno z riešení napísaných ako "jednoznačné" a "definitívne" nepáčili. Toť asi tak všetko...

    Veľa zdaru.
    publikované: 03.10.2007 17:25:07 | autor: xube (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Vitaj
    KONECNE AJ TEBE JEBLO...a to ze ti nikto nerozmuie ber ako dobru vlastnost...aky strasne nezaujimavy by si bol keby si priehladny a vsetco co mas v hlave mas hned aj na jazyku a vsetci prezne vedia kto si a ako budes na akukolvek situaciu reagovat...BLAZNI SU UZASNI, NAJVASIE KAPACITY, NAJLEPSI UMELCI...na zaver len dodam MYSY NIEEEEE!!!
    publikované: 03.10.2007 21:40:29 | autor: Spolusediaci (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. no tak ja
    si myslím, že tomuto chalanovi "jebe" v tom dobrom zmysle už dlhšiu dobu. Z pierreovho rozprávania už mi je čo to jasné. A ten spolu sediaci to bude asi ten čierny vlasatý metlák.
    Ale späť k téme. Myslím, že mu už jebe dlhšie, ale konečne si našiel cestu/zámienku/rozbušku ako/prečo to vyjadriť. A tak ako povedal Spolu Sediaci,

    Vitaj
    publikované: 03.10.2007 22:19:30 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. konečne
    som pochopil o čo ide.. už aj ja som to videl.. mal som podobné pocity, uvedomil som si veľa vecí, nevedel som povedať poriadne súvislú vetu a dosť som sa koktal.. to divadlo povedalo veľkú pravdu.

    človek musí byť blázon aby bol normálny. a naopak. a možno aj nie.
    publikované: 27.10.2007 23:35:27 | autor: pierre (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014